Ben X


Ben, kimseye benzemeyen birisidir. Kendine özgü hayatı olan Ben, dış dünyadan bağımsız bir şekilde yaşamını sürdürmektedir. Gününün büyük bir kısmını internet üzerinden “Archlord” isimli oyunu oynayarak geçirmektedir. Oyunda, çok güçlü, saygı duyulan bir karakteri vardır. Ben'in en büyük hayali, gerçek hayatta da oyundaki gibi bir karaktere sahip olmaktır. Fakat “Otizm” adı verilen hastalığı yüzünden bu hiç te kolay değildir. Sürekli arkadaşlarının şakalarına maruz kalan, dışlanan Ben'in yardımına “Archlord” oyunundan tanıştığı Scarlite adlı kız koşacaktır...




Yönetmen:
Nic Balthazar


Senaryo Kitap:
Nic Balthazar


Görüntü Yönetmeni:
Lou Berghmans

Müzik:
Praga Khan

Dağıtım:
Bir Film

Filmin Websitesi:
http://www.benx.be/

Süre:
1 saat 33 dk

Gösterim Tarihi:
25 Temmuz 2008 (Türkiye)


Kişisel yorumum: Mükemmel bir film. Gerek konusu, gerek oyuncuları, her türlü konuda çok başarılı. Filmin çoğu yerinde oturduğunuz yerde rahat duramıyorsunuz. Mutlu bir sahnesi varken aniden üzücü bir sahneye çevrilebiliyor. Sürekli duygu karmaşası içerisinde oluyor izleyiciler ve bu da filmin ne kadar etki bırakan cinsten olduğunu kanıtlıyor. Ayrıca film süresince dünyaya otizmli insanların gözünden bakabilmenize olanak sağlıyor. Otizmli insanların ne hissettikleri, ne düşündükleri hakkında küçük ipuçları ve mesajlar veriyor. Filmin gerçek bir öyküden yola çıkılarak yapılmasıda filmi daha etkileyici kılıyor. Filmin baş rol oyuncusu Greg Timmermans'ın ve yönetmen Nic Balthasar'ın ilk deneyimleri olmasına rağmen gayet profesyonelce bir iş çıkarıldığını söyleyebilirim. Film bitince içinizi bir hüzün, bir burukluk kaplıyor, insanlara acıma duygunuz ve insanlardan nefret duygunuz oluşuyor aynı anda kısa süreliğine, zaten bir psikoloji filmi olarak bu etkiyi bırakmalı ve fazlasıyla bırakıyor. Herkese tavsiye edebileceğim harika bir psikolojik dram filmi.

4 yorum:

KınıX 3 Ekim 2009 07:45  

Geçen sene izlemiştim sanırım; özellikle sonu mükemmeldi ya. :)

Çado 3 Ekim 2009 08:27  

Evet sonu gerçekten çok güzel, çok yaratıcı. Şayet aynısını denemeyi çok isterdim :D Birde filmin toplum tarafından dışlananlar içinde büyük bir anlamı oluyor galiba. Okulda ezilen, sosyal alanlarda ezilen, her konuda ezilenler için, belkide o filmde anlatılanların çoğunda kendimi bulduğum için bu kadar etkilendim bu filmden, bilemem ama mükemmel bir film olduğunu söyleyebilirim. Birazda belgesel tadında, Ben'in yakınlarıyla röportaj yapılıyor falan... Güzel film şahsen ben çok beğendim.

KınıX 3 Ekim 2009 10:32  

Denemeyi derken? :D

Topluma zor adapte olan (halk dilinde asosyal :P) kişiler için daha anlamlı sanırım.

Direk aksiyon yok, normalde bu tarz filmlerden kolay sıkılırım. Ama bu film baya sürükleyici gelmişti. Dediğin gibi; güzel bir filmdi. :)

Lan bi de şu yorum yazarken resim doğrulama mı ne var; kaldır onu. :D Sinirim bozuldu, üşenmesem silicem yorumu onun yüzünden.

Çado 3 Ekim 2009 11:33  

Evet basbaya denemek işte. Anlatmayayım şimdi burda filmin sonunu :D Ölecekse bile yaratıcı bir şekilde ölmeli insan. İntihar edecekse yaratıcı bir şekilde, öyle hiç birşey yapmadan, dikkat çekmeden kuru kuru ölmek pek bi anlam ifade etmez :D Geçen, Esra bir adamın 21. kattan "yeter laan" diyerek intihar ettiğini canlı canlı görmüş. Sevdiği kız onu sevmiyomuş diye. Ne kadar basit bir ölüm, ben olsam onun yerinde bir iz bırakarak intihar ederdim. Mesela bir kamera kaydı, en basitinden bir mektup ama bunların içinde öyle şeyler olmalı ki bir filmde bile akla zor gelecek şeyler olmalı, herkesin ağzını açık bırakmalı aynı zamanda da vay be dedirtebilmeli. Yada öyle birşey yaparak intihar etmelisin ki bu intihardan neredeyse tüm dünyanın haberi olacak birşey. Ayrıca üzgünde olmayacaksın, gülerek intihar edeceksin. Yaratıcı ölüm denen birşey keşfettim sanırım :D Hey bu yorumları okuyanlar, Ben filmin sonunda ölmüyor, öylesine yazdım bunları :P

Blog ayarlarını çok fazla kurcalamışım herhalde, dur bulurum şimdi nerde yanlış olduğunu :D

Yorum Gönder

free hit counter Valid XHTML 1.0 Transitional

.   ©2010 - Uzun Hikaye | Çağdaş Temel tarafından hazırlanmıştır.

Tema düzenleme: KınıX (Uğur KINIK) .