Yazıklar olsun!

Önceki yazılarımda siyasetten, güncel olaylardan falan nefret ettiğimi söylediğimi hatırlıyor gibiyim. Şimdi bu yazıma başlamadan önce tekrar bu sözümü hatırlatıyor ve ister istemez siyasi bir konu hakkında yazı yazıyorum.

Bu sabahta her sabah yaptığım gibi kahvaltı eşliğinde televizyon izliyordum. Sabahın 7'sinde denk geliyorsan çizgi film izlemek kadar güzel bir şey yoktur ama haberlerde işler değişir. Sabahın köründe haberleri izlemek günün ilk yanlışı olur. Neden mi? Bugüne kadar sabah haberlerinde denk geldiğiniz tek bir tane olumlu haber söyleyebilir misiniz bana? Peki ya olumsuz haber? İstemediğim kadar bulursunuz dimi? Güne olumsuz, kötü haberlerle uyanmak... Alışık olan bünyelere fazla etki etmeyen bu haberleri artık günün bir parçası olarak kabullenmişizdir ama bazen düşünecek bir şey kalmayınca, aklınız başka yerlerde değilse ve habere konsantre olmuşsanız izlediğiniz haberlerin ne kadar anormal olduğunu farkedersiniz.

Dediğim gibi bu sabahta kahvaltı eşliğinde haberleri izlerken bir haber, yediğim kahvaltının boğazımdan geçmesini zorlaştırdı. Haberi özet geçiyorum:
DTP'liler İstanbul'da teslim olan pkklılara destek vermek için yürüyüş yapıyorlar. Bunu yaparken aynı zamanda öcalan ve pkk lehine sloganlar atıyorlar. Dikkat! Bunu İstanbul'da yapıyorlar. Tekrar dikkat! Polis bu yürüyüşü sadece seyrediyor. Evet, yanlış okumadınız. Ankara'da, pkklıların dağdan inmesine tepki gösteren şehit ailelerinin yürüyüş yapmasına müdahale eden polislerimiz; İstanbul'da, pkknın dağdan inmesine destek veren dtplileri sadece uzaktan seyrediyor. Ve bu sadece haberin başlangıcı. Devamında bu dtpliler yürüyüşteyken bir esnaf, elindeki Türk bayrağını açıyor ve bunu gören dtpliler adeta kuduruyor. Nedeni sözlerinden belli: "Bayrak açarak provoke ediyor." Tabi buna ne kadar neden denilebilirse... Siyasetle hiç ilgilenmeyen biri olduğum için provoke sözünü anlamadım tabi. Sonra araştırdım ki anlamı kışkırtmakmış. Sonra haberi tekrar kafamdan geçirdim. Neler olmuştu? Esnaf Türk bayrağını 100 küsür dtpliye gösterdi ve dtpliler birden kudurmuş birer köpek gibi hırlamaya başladı. Türk bayrağını kışkırtıcı bir öge olarak görmek? Türk bayrağının gölgesi altında yaşamak ama Türk bayrağını hazmedememek, sevmemek? Nasıl bir beynin kabullenişidir bu? Yıllardır vatan haini cümlesini yanlış insanlarda tanımışız anlaşılan. Vatan haini kelimesini uzaklarda aramamalıymışız aslında. Türk bayrağını, Türkiye toprakları sınırları içerisinde hazmedemeyen, sevmeyen, görünce hayvanlaşan insanlar gerçek vatan haini değilmidir?

Devamındaysa olaylar şöyle gelişiyor. Türk bayrağını gören dtpliler, esnafa saldırmak için hareketleniyor ama neyse ki esnaf ile dtpliler arasında fabrikanın telleri falan var. O da olmasa, esnafa ulaşıp saldırsalar polisler yine seyretmeye devam edecek heralde... Ve sonra geçte olsa polisler dtplileri çember içine alıp engelliyor. Ama neye yarar? Hem suçlu hem güçlü olanlar birde utanmadan linç etmeye kalkıyorlar ülkesini seven, şehitlerin katillerini unutmayan bir Türk'ü.

Öyle iğrenç, öyle üzücü, öyle göz yaşartan bir haberdi ki daha fazla detaya girmeyip iki üç yorum yapıp defolup gidicem. Öncelikle esnaf amcamı tebrik ediyorum. Büyük bir cesaret onun yaptığı. 100 küsür canavara karşı tek kişi. Yanında başka çalışanlarda vardı ama onlar sadece bakmakla yetindiler. Ve lanet ediyorum. Bana eğlence ve mizah amaçlı açtığım bloguma siyasi ve son derece hayvani bir haberi yazmama sebep olanlara lanet ediyorum. Siyasi yazılardan nefret ediyorum, o yüzden umarım bu yazım ilk ve son olur bu konuda...

1 yorum:

Özgür 2 Kasım 2009 10:05  

İlk ve son yazı olmayacaktır. Bende siyasi yazılar yazmaktan hoşlanmadığımı söylerdim ve bu sözümün üzerinden yaklaşık 10 ay geçtikten sonra blogumda siyasi yazılarda yazmaya başladım.

Daha Genetiğiyle Oynanmış Gıda haberi var biraz daha sinirleneyim onunla ilgili de okkalı yazılar yazacağım. :D

Yorum Gönder

free hit counter Valid XHTML 1.0 Transitional

.   ©2010 - Uzun Hikaye | Çağdaş Temel tarafından hazırlanmıştır.

Tema düzenleme: KınıX (Uğur KINIK) .